Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: vancaimereclub

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Februari 2012 | Australië, Melbourne

Melbourne
Na een rustige vlucht landen we in Melbourne, we staan nog maar tien uur voor op jullie ipv twaalf uur. Het is dus acht uur ’s morgens en het is al 25°C, de voorspellingen voor vandaag zijn zo’n 38°C!! Na al de controles, op de luchthaven, nemen we de tijd om te ontbijten, want hiervoor moesten we op het vliegtuig betalen. Daarna gaan we met de taxi naar ons hotel waar we aangenaam verrast worden. Onze kamer blijkt een heus appartement te zijn, ZALIG!!! Dit voelt een beetje als thuiskomen want na 7 weken camper doet het wel deugd om twee slaapkamers, een keuken, een living, twee badkamers, een afwasmachine,… te hebben. We zitten in het midden van de stad en trekken dan ook snel op ontdekking. We snuiven de sfeer op (en die bevalt ons zeer), doen een paar boodschappen, verkennen de binnenstad en keren terug naar ons hotel. Het is echt wel warm (puff puff) en nemen nog een duik in het zwembad. De meisjes genieten van het frisse water, duiken en springen à volonté. Daarna laten we ze kennismaken met room service, ons eten wordt op de kamer geleverd, lekker makkelijk!
De dag nadien gaan we naar Victoria’s market, dit is een gigantische overdekte marktplaats waar alles wat loshangt verhandeld wordt. Veel prularia komen van de Chinese valse markt, wij kopen het Uno prinsessenspel van het merk Mallel! Hilarisch!! Gelukkig zijn er ook verse groenten en fruit en is er ook een Egyptisch festival. We zetten ons op een terrasje en kijken hoe buikdanseressen hun showke opvoeren. Ze zijn wel een beetje aan de oude kant (Sven zegt dat er vooral buik is en weinig danseres) maar de meisjes genieten van dit spektakel. Wij genieten van de sfeer. Dit is een stad die bruist en na zeven weken natuurpracht, doet dit ons deugd! We hebben ontzettend genoten van al de rust en natuur in Nieuw-Zeeland maar we voelen dat wij dit stadsgevoel wel gemist hebben. (nog eens) Hier komen we thuis. In de namiddag gaan we naar Melbourne Park en de Rod Laver Arena. De site van de Australian Open (één van de 4 Grand Slam tennistornooien) staat beschreven in de naam. De terreinen en tribunes zijn gewoon open voor publiek. We wandelen zo tot op court n°3, Sven gaat op zijn “Chupa Chups” sleffers en slaat een “alsof balletje” want ons racket hebben we niet bij… Jammer, want anders hadden we hier gewoon kunnen tennissen. We wandelen terug naar het centrum maar stoppen uiteraard eerst nog bij een speeltuin. Als we bij ons hotel aankomen zijn we bijna gaar gekookt, dus snel het zwembad in. ’s Avonds eten we in een Italiaans restaurant waar het weer zeer zwoel wordt. We wandelen terug en voelen de eerste druppels regen vallen, later op de avond barst er een onweer los.
De volgende morgen regent het pijpenstelen, dit is wel minder… Maar met de regen is ook de temperatuur met zo’n 10 graden naar benden gegaan, het is nu een aangename 24 graden. De voormiddag spenderen we in het zwembad, ondertussen is het minder hard gaan regenen en kunnen we de stad in. We verplaatsen ons met de “City circle tram” een oude tram die je gratis rondrijdt in de stad. We gaan naar het parlement (heel mooi gebouw) en het park, daar staat een sprookjesboom en een mooie speeltuin. Spijtig genoeg is hij nogal nat en vertrekken we terug naar de tram. Nog een paar boodschappen doen en terug naar het hotel.
Ja, Melbourne… Het is misschien niet de mooiste stad ooit, (die we al gezien hebben), maar de sfeer die er hangt vinden we geweldig!
Morgen pikken we onze camper op en vertrekken voor The Great Ocean Road, wij zijn heel benieuwd wat Australië nog meer te bieden heeft, maar ons begin was al fantastisch.

• 27 Februari 2012 - 13:06

Jolien:

Wat een leuk begin van deel 2 van jullie reis. Nog veel plezier in Australië, geniet ervan! Gtz

• 27 Februari 2012 - 19:09

Christine En Co:

Hi Mates,

Bedankt globetrotters voor de geweldige verhalen. Met veel weemoed lezen we en dromen we van betere tijden. Het is fantastisch om te lezen hoe jullie genieten als gezin. Een ervaring waar vele kinderen enkel van kunnen dromen. Hier nog alles hetzelfde. De perenpitfuif komt in zicht en we zullen jullie missen. Verder wat gezever in de politiek en de sneeuw en ijspistes zijn verdwenen. Wij dromen dus stilaan van een mooie lente...
    Nog veel plezier en GENIETEN is de boodschap.

Bye Mates...

Christine, Wouter, Berre*, Nand en Twan

• 27 Februari 2012 - 20:31

Bomma Bompa:

Plezant jullie reis zo te kunnen volgen.Sam en Febe wat zullen jullie veel aan ons kunnen vertellen .!
    Dikke zoen .

• 28 Februari 2012 - 21:01

Wout:

Ossieeeeeee,

Een goede vriend van me woont in Adelaide. Laat maar iets weten wanneer jullie daar zouden passeren!

G'day mates!

• 29 Februari 2012 - 08:28

Jutta:

Halllooooo Sam en Febe,

Wij vinden jullie foto's zo grappig! Ze zien er allemaal zo feestelijk en zonnig uit. In de roze klas is het nog altijd fijn maar ik mis je Sam.
    In technopolis heb ik zelf geld gemaakt met mijn foto op. Plezant!

Dikke kus en slaapwel want als ik wakker ben dan slaap jij hé!
    Jutta (en Leene, Johan, Elfi)

• 01 Maart 2012 - 09:15

Kleuters Van De Roze:

wawww jullie zien er geweldig uit stiekem zijn we wel een beetje jaloers hoor! we leren nu over planeten en de aarde ( we weten ondertussen waar australië ligt en welke dieren er wonen ! die walvissen zien er geweldig uit geniet nog maar verder want het is jullie laatste maandje ! kussen van de kleuters van de roze klas xxxxxxxxxxx we love you

• 02 Maart 2012 - 07:24

Ellen:

Ik lees hier net de krantenkoppen en zie dat de zuidoostkust van Australië weer kampt met overstromingen. Ik hoop dat jullie daar geen last van hebben, want als ik me niet vergis zitten jullie toch ook in het zuiden of zijn jullie ondertussen al verder getrokken met de camper?
    Vandaag vertrekken we op JOL-weekend, ik ben eens benieuwd wat ze allemaal voor ons in petto hebben.

Geniet er nog van!
    groetjes Ellen

• 07 Maart 2012 - 18:13

Arthur En Lena T:

Sam en Febe, we beginnen jullie nu wel heel erg hard te missen ! Maar genieten tegelijk ongelooflijk mee van jullie mooie verhalen. Je (Sam) weet toch dat je onze aller aller aller beste vriendin bent he :-))) ! We wisten niet dat er koeien zaten in Australie (een paar verhalen geleden)..we dachten dat daar alleen kangoeroes waren. Had Sven die misschien mee in zijn valies... nu weten we waarom die controles op de luchthaven zo lang duren ! :-)
    We hopen dat jullie snel terug zijn :-)) maar langs de andere kant (letterlijk en figuurlijk) Geniet er nog van !! Heel veel liefs Arthur en Lena xxxxxxxx

• 08 Maart 2012 - 20:42

Lotte & Co:

Hey Sjareltjes!

Alles ok daar? Wij lezen jullie verslagen vol belangstelling, hoor. Vind alleen niet altijd de tijd om er deftig op te reageren, het is hier nogal hectisch met ons nieuwe huis (waar ondertussen niet veel meer van overblijft, container twee is vorige week goed gevuld vertrokken, op naar de volgende ;-) Maar altijd heel fijn om even mee weg te dromen bij jullie avonturen.... en vooral met Febe in de buurt is er altijd wel iets te beleven, blijkbaar ;-) Geniet er nog van daar, en laat snel maar weer iets van jullie horen! XXX Lotte, Joost, Esmée en Odette (die intussen kan kruipen - niks is nog veilig met haar in de buurt....)