Forster- Brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu Forster- Brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu

Forster- Brisbane

Door: vancaimereclub

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Maart 2012 | Australië, Sydney

Zoals al beschreven in ons laatste verslagje, hebben we nadere eisen vooropgesteld voor onze laatste 2 weken in Australië. We gaan nu voor de Holiday Parks waar er voor de meisjes een heleboel te beleven valt en we ook nog eens kunnen surfen en van een leuk strand genieten. In Forster is dit alvast het geval. Sam en Febe maken al snel nieuwe vriendinnetjes en deze blijken ook echte waterratten te zijn. We amuseren ons gedurende de hele dag in het zwembad. Onze meisjes blijken ook te genieten van een spelletje minigolf en er is een grote binnenspeeltuin voor wanneer er nog eens een buitje valt. Om 9.30u trekt de eigenaar van de camping doorheen het domein met een minitreintje. Wanneer het signaal weerklinkt, komen alle kinderen van de camping op het plein samen en doen ze een ritje langsheen alle kampeerplekken. De vaders van de vriendinnetjes nodigen Sven uit om ’s avonds te gaan vissen op het strand en voor een 4x4 rit doorheen de duinen. Een leuke trip onder mannen maar de opbrengst is zeer mager, om te zeggen niets…
We blijven nog één dagje nietsdoen (zwemmen, spelen, minigolven, …) op de camping alvorens door te rijden naar Coffs Harbour.
Dit is wederom een leuk kustplaatsje met een grote pier en een fantastisch strand. De camping is gelegen aan het strand en werd ons aangeraden door één van de vaders uit Forster. Het is een leuke camping en het strand is prachtig. Sven checkt naar huurmogelijkheden voor surfboards en gaat voor een uitgebreide wandeling op het strand terwijl de meisjes het zwembad met diverse glijbanen uitproberen. Dag twee hier gaan we eerst voor een uitgebreide zwemsessie en dan voor een ontdekking van het vissersdorp en de jachthaven. Er is een leuk marktje en we eten een kleinigheidje aan de jachthaven. De golven laten het in de namiddag afweten dus Sven besluit om de dag erna een board te huren, terwijl de meisjes en Eline op het strand kunnen spelen. Helaas…, het weer beslist er anders over. Het regent pijpenstelen. We gaan dan maar even wat shoppen en rijden in één keer door naar Yamba, een piepklein dorpje 1 ½ uur rijden van Coffs Harbour. Tijdens het rijden verandert het weer van rot naar stralend en aan gekomen in Yamba willen we weten wat we daar allemaal kunnen beleven. Op zoek dus naar het I-center. Het dorp is zo klein, dat zelfs dat niet voorhanden is. We lopen wat rond en botsen op een klein,schattig winkeltje vol met girlie spullen. 2 Paar ballerina’s en een paar goede tips over de buurt rijker, trekken we naar een camping waar we zelfs kunnen beschikken over een privé badkamerke. Luxe alom en we vullen onze twee dagen in Yamba dan ook met surfen, op strand spelen, een ijsje eten, genieten van de 2 grote zwembaden met glijbanen. We zetten onze tocht verder naar Lennox Head. Dit is één van de beste surfplekken ter wereld met golven die in de beste omstandigheden dik over de 6 meter gaan. Sven’s surfavonturen eindigen dus hier (voorlopig) en we focussen ons op Sam die morgen jarig is. Ze mag zelf de camping kiezen en we gaan voor een plek te midden van de palmbomen en het regenwoud en met een heus lagunestijl zwembad. Daarnaast is er een bubbelbad en een leuk kinderbadje. De meisjes wisselen zwembad, bubbelbad (om op te warmen), zwembad,… af totdat we allemaal oudemannekes vingers hebben.
29 maart. Sam, onze grote meid wordt 6!!! Zij beslist wat er vandaag gebeurt. Zwemmen, zwemmen, zwemmen. Ze zet een gouden kroon op en wordt door de hele camping gevierd. Met de kroon even poseren in het bubbelbad. Our little birthday princess!!! Ook het menu is vandaag aangepast naar de wensen van de jarige. We eten pannenkoeken tijdens de middag, tv worstjes tijdens het aperitief en spaghetti à la màmà. Een hele dag zien we een glunderende meid die geniet bij elk sms’ke, telefoontje en als apotheose even skypen met Eva-Luna. Ditmaal geen “million dollar view” maar een “million dollar day”. We rijden door naar Hastings Point, onze laatste etappe voor Brisbane, waar we zondag de camper moeten indienen. Maandag verkennen we Brisbane stad en dinsdag middag zetten we terug koers naar de realiteit.
De camping is volledig volgeboekt!!! Hier is de Paasvakantie voor Queensland begonnen. Sven onderhandelt toch ter plekke om nog een leuke stek te krijgen en aan de tarieven voor het laagseizoen. Sjacheren is hier nu aangewezen, om geen belachelijke bedragen te moeten neertellen. We zitten op een absolute topcamping waar kinderplezier centraal staat. Een groot water-doe-park, glijbanen, speeltuin, … dit is maar een kleine greep uit het aanbod dat onze meisjes de twee komende dagen te wachten staat. Een perfecte manier om even onze batterijen op te laden om onze trip huiswaarts aan te vatten.

• 30 Maart 2012 - 12:36

@bc+++:

Eva-Luna heeft ook genoten van het skypemoment en ze kijkt ernaar uit om terug met haar vriendinnetje te kunnen spelen! Geniet intens van die laatste momenten, deze reis zullen jullie voor altijd meedragen! Tot gauw!

• 30 Maart 2012 - 12:43

Ilse:

Beste 4 camping-, surf-,uitstap-, zwembad-, ........genieters,
    Fijn om steeds zoveel reisverslagen en anekdotes te mogen ontvangen. Ze waren niet in enkele minuten gelezen en de tijd om te antwoorden schoot er steeds weer over. Geniet nog van de laatste dagen. Tot met Pasen bij bomma & bompa met jullie live verslag.
    veel liefs en dikke zoenen.
    tante Ilse

• 30 Maart 2012 - 12:58

Stef & Co:

Nog een late, maar heel gelukkige verjaardag voor Sam!!! XXX en een dikke knuffel van Stefke!! Tot volgende week :)

• 30 Maart 2012 - 18:50

Bomma Bompa:

We hebben genoten van al jullie reisverhalen !!!!
    Goede thuisvaart !
    Tot volgende week zaterdag .
    Dikke zoen ,
    Bomma Bompa

• 30 Maart 2012 - 20:12

Nele:

Dag Sam, een dagje te laat, maar we willen je toch nog graag een dikke proficiat wensen met je verjaardag. Fleur kijkt er al naar uit om jullie volgende week terug te zien.

• 30 Maart 2012 - 22:09

Jolien:

Een supergelukkige verjaardag voor Sam!! Dat zal ongetwijfeld een verjaardag geweest zijn die ze niet snel zal vergeten. Geniet nog volop van jullie laatste dagen daar & breng het zonnetje mee als jullie terugkomen, want die hebben we hier de laatste dagen niet meer gezien. Xx

• 30 Maart 2012 - 22:41

Arthur:

Sam, 'k weet dat ik een paar dagen te laat ben, maar 'k wens je alvast een heel gelukkige verjaardag !
    Tot Binnekort
    Groetjes Arthur

• 31 Maart 2012 - 18:30

Elke:

Hey allemaal, wij tellen enorm af om jullie terug te zien en jullie verhalen live aan te horen. Ik denk dat we best een fotoweekend plannen om alle mooie beelden die jullie hebben vast gelegd ook te kunnen bewonderen. Het was fijn om jullie live te horen met mijn petekindje hare verjaardag.Geniet nog van de laatste dagen en veel succes met de retour!!
    Dikke knuffel uit Limburg.

• 01 April 2012 - 20:44

Wout:

Hoi,

Met enkele dagen vertraging, zodat het nagenieten verzekerd is: een gelukkige verjaardag Sam!
    Ik zal maar al beginnen trainen want er gaan er precies enkel heel erg getraind zijn om over een maandje het zwembad van de vossemeren in te duiken. Voor een partijtje minigolf ben ik ook steeds te vinden.
    Nog veel genot van de laatste dagen en de echte stranden!

Groetjes,

Wout