Bay of Islands - Uretiti - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Uretiti - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu

Bay of Islands - Uretiti

Door: vancaimereclub

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag laten we het uiterste noorden van Nieuw-Zeeland voor wat het is. We begeven ons terug richting Auckland maar onderweg houden we nog even halt bij enkele fantastisch mooie bezienswaardigheden. Vooral de reusachtige “Kauri” bomen en het subtropische regenwoud met de enorme zilvervarens (symbool van NZ) zijn adembenemend. De bekendste Kauri , de Tane Mahuta of “god van het bos” is leuk om te bekijken maar de Trounson Kauri Walk (+/- 45 min) doorheen het oerwoud is helemaal niet te missen. Na onze eerste ervaring met een camper op gravelwegen kwamen we hier aan en na een leuke picknick zijn we aan de wandeling begonnen. De meisjes waren niet minder onder de indruk van de 2000 à 3000 jaar oude reuzenbomen en ze verzamelden blaadjes en vruchten om te geven aan de kleinere bomen zodat die zeker nog goed konden groeien. Sam dacht ook,overal kiwi vogels te zien (wij hebben maar nagelaten te zeggen dat dit nachtvogels waren). Voor ons was dit alvast een eerste echt hoogtepunt van de reis en een absolute aanrader voor eender wie die ooit zinnens is naar dit prachtige land te komen.
We verkozen ’s avonds om in een DOC camping te blijven (Department of Conservation). In Uretiti verbleven we dus voor één avond en nacht midden in een natuurgebied in de duinen met tussen ons en de oceaan een duinrichel van waarop je “the million dollar view” kon ervaren. Na het placeren van de camper nog even een zwemmeke doen en “meeuwke jagen” , aperitieven en eten en dan moe maar voldaan tussen de lakens.

• 20 Januari 2012 - 07:48

Elke:

Wat prachtig allemaal. Mette kijkt elke morgen en avond of jullie op de skype zijn! Zal haar straks de foto's laten zien. Vergeet niet in Sam haar boekje te schrijven. Hoop dat mijn sms'je is aangekomen. Zandkastelen bouwen, met een bootje op de zee,... we dromen allemaal mee.Hier genieten we van de regenbuien! Leuk om weer wat verslagen te kunnen lezen! Hier gaat alles zijn gangetje! Groetjes van de zus!