San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juni 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

De rit van San Francisco airportnaar downtown. Onze eerste kennismaking met het verkeer in grote steden. “Den Antwerpse ring voor gevorderden”. Rechts inhalen, alles toegooien…, dat belooft!
Het inchecken gebeurt vlekkeloos en we besluiten om eerst nog eens een kijkje te nemen in het echte centrum van de stad. “Union Square”. Hier plaatsen we ons tussen de locals op een terraske en drinken zowaar een “Duveltje van ’t vat” terwijl we genieten van een tango demonstratie. Steendood kapot terug naar het hotel. Dit ligt in de Tenderloin wijk. Niks fancy en trendy te bemerken. Wel worden we gedurende de ½ mile back to the hotel, begroet door minstens 50 daklozen, de meesten zo stoned/ high als een garnaal, maar nog wel nuchter genoeg om op te merken dat Sven, lovely girls onder zijn hoede heeft. De lovely girls zijn gechokeerd dat het geen naam heeft.
Klokje rond geslapen, kwestie van de jetlag wat te verteren. Dat doen we dan ook door te genieten van het inclusieve hotelonbijt met waffles, die we zelf mogen bakken.
We besluiten gebruik te maken van een hop-on-hop-off formule die 48u geldig is en waar een tourbus elke 30 min een lus doorheen de stad maakt. Iedereen die dan spontaan denkt aan de rijdende zoo op een open dubbeldekker doorheen de stad; ja dat dus!!!
We rijden doorheen de verschillende wijken van San Francisco en komen aan “The Golden gate Bridge”. Nee, ze is niet van goud , maar geschilderd in International Orange, want het orange steekt duidelijk af tegen de mist die elke dag opnieuw de San Francisco bay gijzeld. Aan de overkant van de baai ligt Sausalito. Hier stappen we af om te genieten van het micro-klimaat dat hier heerst en van een lekker ijsje. Daarna terug de brug over richting city. Wederom zitten we niet tussen de “gorilla’s in the mist” maar “Whales in the mist”. Overgewicht is hier niet aanwezig , het is trending. Dan maar naar het mekka van de commerce in San Francisco, Fisherman’s Wharf, het staksel van Blankenberge, maar dan Supersize!!! Hier een echte American lunch verorberen en gaan kijken naar Pier 39 waar de zeehonden komen zonnen op de houten pontons. Hier kan je je luidop de vraag stellen: Wie bekijkt wie? Wij de zeehonden, of zij die honderden weirdo’s die zich vergapen aan een kiekje van 50 bij 50m?
Kwestie van de jetlag te verteren, toch nog vroeg in bed gekropen om de volgende dag in vorm te zijn.
Stevig ontbijtje meepikken om dan terug klaar te zijn voor een dagje San Fransisco. Op het programma vandaag staan Golden Gate Parc, Japanese tea garden, Lombard St, San Francisco bay per fiets en Chinatown. Het weer valt wat tegen dus de K-Waykes gaan mee de zak in. Eerst naar Golden Gate Parc waar we een korte wandeling maken tot in de Japanese tea garden. Miniatuur Japan, Koi’s en tea ceremoniekes inbegrepen. Daarna via ons beestenvervoer nogmaals de lus maken over de Golden Gate Bridge richting Ghirardeli square. We verzeilen op een terrasje waar een vioolspeler ons vergast op een leuk muziekje en we kunnen genieten van een sterk staaltje “Franse patisserie” dankzij een ambitieus Amerikaans vrouwtje die ons de Real “Peejen oo sjokolaa” and “kwing amaan” aanprijst. Hierna zijn onze batterijkes opgeladen voor onze eigen “Tour de France” rond de baai van SF. We pikken de fietsen op bij “Blazing Saddles”. “Yeah, amazing team Belgium, you go go go…” (maar 2u later wusten ze wel niet meer wie we waren). Fantastisch mooie fietstrip, ditmaal met Sam op eigen fiets. Hellingskes van 700m met 8%stijging getemd en ondertussen een 30-tal gele mannekes en iets minder olympische types opgeraapt. VLAANDEREN IS FIETSLAND!!! Langsheen de baai ervaren we de mooiste uitzichten en kijken we met weemoed terug naar onze Sydney ervaring met Bonza Bikes. Terug aangekomen leveren we de fietsen in en trekken te voet naar Lombard St, het bochtigste straatje te wereld en voor de mensen met kindjes, ook bekend van de film Inside Out. We spreken hier op het hoekje van de straat nog met een leuk Hasselts koppeltje dat ons wat tips geeft en begeven ons naar Chinatown.
Diner @ The Far East Café. Niks “lijst of flietjes”… The real Asian food. In een echt Aziatisch kader. Naast ons, ne Chinese smakker, hij liet nog net geen boer. Lekkerste loempia’s ooit, fantastische groenten-, rijstschotel en seafood… daarna nog wat rondkijken in de winkeltjes die namaak van namaak verkopen. Zoals het echte Amerikanen betaamt nemen we een doggybag mee met de overschotjes. Idee is omdat dan aan één van de vele daklozen te overhandigen. Terwijl Sven aan de ene kant van de straat loopt, waar de daklozen bijeen liggen, nemen de meisjes de overkant om alles gade te slaan. De eerste dakloze vraagt voor geld, wat Sven weigert. Hij is niet gek van Asian Food, dus heeft ditmaal pech. De tweede is ongelooflijk dankbaar en trakteert Sven dan ook op een welriekende hugg. Aangekomen in het Cova hotel zijn we volledig klaar om morgen te beginnen aan onze echte roadtrip.

• 16 Juni 2016 - 09:01

Toon:

Zalig!...veeeeeeeel plezier,maar dat lukt wel denk ik.
    Dikke x

• 16 Juni 2016 - 10:46

Inne:

Genieten maar ! 'k Lees jullie verslagje al onmiddellijk met fijne herinneringen aan onze eigen trip daar. Alweer van '98 geleden.... hmm hmm, lang geleden dus ! ;-)
    Veel plezier x

• 16 Juni 2016 - 10:57

Susan:

Een dakloze met streken! Die verdient zelfs geen Chinees!
    Wel gaaf hoor daar!!

Enjoy!

• 16 Juni 2016 - 13:51

Anne-Catherine & Co:

Merci voor jullie kleurrijk verslag. We zien het al helemaal voor ons ;-)
    Ook bij ons komen er heel wat herinneringen naar boven.
    Geniet ervan!
    We kijken nu al uit naar het vervolg.
    xxx

ps: Eva-Luna mist haar speelkamaraadjes...

• 16 Juni 2016 - 20:15

Ines:

Klinkt allemaal heel aanlokkelijk!
    Jullie vertellen het ook zo 'real', alsof ik er zelf tussen sta (zelfs de welriekende hugg kan ik me levendig voorstellen ;-))
    Nog fijne weken gewenst en tot binnen een paar dagen met het volgende verslag...
    xx

• 18 Juni 2016 - 11:33

Malika:

Foei foei en dat terwijl ik hier maar aan het blokken ben en aan het zweten aan mijn eindwerk!!!
    Het is jullie van harte gegund...

Dikke zoenen Malika geniet ervan!!!