Bryce - Reisverslag uit Bryce, Verenigde Staten van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu Bryce - Reisverslag uit Bryce, Verenigde Staten van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu

Bryce

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2016 | Verenigde Staten, Bryce

26/06 Vertrek naar Bryce Canyon NP. We vertrekken weeral vroeg, om te proberen in Bryce Canyon NP op één van de campgrounds in het park zelf te kunnen staan. Hierbij geldt de regel: first come-, first served. We vinden een fantastische plek, dichtbij het Visitor Center en van waaruit we met de shuttle bus alles makkelijk kunnen bereiken. Dit is toch ook niet altijd nodig, onze kampeerplek ligt immers zelf maar 500m verwijderd van aan de klif over de rand van de canyon.
Eerst even langs de rangers passeren om te checken wat het NP allemaal te bieden heeft. Horse trails! een trektocht door de canyon per paard. Helaas, alles voor een week volgeboekt. We besluiten om aan de uitgang van het park onze kans te wagen bij Ruby’s Inn, deze bieden het ook aan. Gelukt, morgenvroeg gaan we een 2-tal uurtjes een tocht maken doorheen de bossen van de Red Canyon tot aan de kloofrand of Rim van Bryce Canyon. We rijden nog door tot aan de Mossy Falls. Een wandeling van 1,5 mile brengt ons doorheen de rivier tot aan de voet van de Mossy Cave Fall,een waterval van +/- 10m hoog die doorheen de zandsteenrots klieft en in een pool uitkomt. Fantastisch mooi en een leuke voorbode van wat Bryce ons nog te bieden heeft.
’s Avonds relaxen de dames aan de mobilehome, Sven gaat nog voor 8,5km de beentjes strekken. De wandeling is een heen en terug langsheen één van de meest markante beelden uit het Bryce Canyon NP. De FairylandTrail leidt langsheen een formatie van denkbeeldige feeën die samen een totaal van 3km adembenemende rode zandsteensculpturen vormen die je aangapen alsof je een coyote bent die doorheen de canyon wandelt. Het stijgingspercentage is pittig. In totaal daal je tot onderaan de kloof 280m af, die je daarna terug omhoog moet. Dat deze wandeling, Sven gedurende 120min bezig en stil houdt spreekt dan ook boekdelen.
’s Avonds nogmaals genieten van het echt wildkamperen. Eline de perfecte fourier, kampvuur, avondlied en dan een avondvertoning van sterren en een melkweg waar de voormalige CinéRex alleen maar jaloers op kan zijn. Genieten met een grote G.

27/06 Allemaal heerlijk geslapen en na een deugddoend ontbijtje, begeven we ons naar de Ruby’s Inn, een soort cowboydorp van waaruit we een 1,5u durende trektocht doorheen de bossen rond Bryce canyon gaan doen. geen gewone trektocht dit keer maar horseback riding. Onze paarden worden gezadeld en weg zijn we. Eerlijkheid gebied ons te vermelden dat het niet de meest wilde mustangs zijn, behalve Jigger, het paard van Sam, die liefst een gaatje laat vallen met het paard van Febe en dan spontaan een drafje inzet om bij te benen. Et voilà, Sam ook verkocht om te gaan paardrijden…
De rit is heel leuk en brengt ons via kleine paadjes doorheen de bossen tot aan de rand van de canyon. De uitzichten zijn wederom betoverend.
In de namiddag plannen we nog een grotere wandeling. 7,5km lang, 380hoogte meterkes te temmen. Ne pittige dus! De wandeling leidt ons doorheen verschillende kloven die gevormd worden door steile zandsteenvormige wanden van 50m tot 100m hoog. De canyon is op sommige plekken amper 2m breed. Dit deel van de wandeling biedt ook heerlijke verkoeling. Het is wederom lekker warm. Het tweede deel, vanuit de bodem van de canyon tot boven is één groot kronkelend padje dat ons voorbij allerlei prachtige natuurlijke standbeelden en uitzichten brengt, tot we terug boven komen aan de Bryce Canyon Lodge. Het is ondertussen toch al tijd voor een aperitiefke en eten. We besluiten dit te doen in het restaurant van de lodge. Een gebouw dat zo weggeplukt lijkt uit Twin Peaks. Massieve balken, centrale open haard, jachttrofeeën waar je naar kan kijken en overal tapis plain zoals in de tijd van de bomma. 5cm dik en verend als een turnmat en bovendien voorzien van de meest denkbeeldige motiefjes. Het smaakt ons, zeker na zo’n inspanning. Maar zo’n hoeveelheden!!! Als we dit dagelijks zouden eten, dan zouden we Margriet Hermans en Koen Crucke lijken tijdens de gloriedagen bij de 3wijzen.
Na het eten begeven we ons terug naar de kliprand aan Sunset point. Hier worden we vergezeld van een ree die ons de hele tijd in het oog houdt. De Sunset zal voor een andere keer zijn. Deze is namelijk aan de andere kant van de bomen.

• 13 Juli 2016 - 08:57

Shari :

Wauw! Wat een geweldige plekken hebben jullie bezocht! Weeral mooie herinneringen om nooit meer te vergeten! Geniet er nog van! xxx

• 13 Juli 2016 - 09:12

Elke:

Alweer een prachtig verhaal en foto's! We genieten mee maar zijn toch een beetje jaloers!

• 13 Juli 2016 - 09:23

Liesbet:

De volgende cadeau voor Sam haar verjaardag is ook geld voor paardrijlessen? Het ziet er weer prachtig uit. Dikke knuffels van ons allen xxx

• 13 Juli 2016 - 10:59

Nadine:

Mochten we niet zo'n goed karakter hebben, dan zouden we groen van jaloezie zijn !! En in al dat rood en paars zou dat nog niet misstaan !! Geniet, geniet, geniet. Kuskus.

• 13 Juli 2016 - 11:44

Ellen:

Wow prachtig allemaal!!
    Geniet er nog van!!

• 13 Juli 2016 - 20:56

Jacqueline:

Super om te lezen , te genieten en te bekijken ! De tijd van jullie leven nu ! Met herinneringen die nooit vergaan ! Dat het jullie gezinnetje super bevalt wel het maakt me heel gelukkig . Zal toch blij zijn bij en dikke knuffel ! En geniet verder wij zullen dat achteraf doen bij jullie verhalen !
    mamiemama