Mortsel- San Fransisco - Reisverslag uit Mortsel, België van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu Mortsel- San Fransisco - Reisverslag uit Mortsel, België van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu

Mortsel- San Fransisco

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Juni 2016 | België, Mortsel

Zaterdag Inpakdag! Sven’s bureau begint meer en meer te lijken op het inzamelcentrum van den “Opnieuw en Co”. Alles nog eens dubbelchecken en Eline verdeelt alles mooi over de verschillende zakken.
In de rapte Sam nog naar een verjaardagsfeestje brengen en dan echt klaar zijn voor het vertrek. Na een heel kort nachtje, zeggen we dag aan ons huisje, de vissen en Stella. Deze zullen in goede handen zijn, merci Sander, Shari en Hanne!
Zaventem: na alle gebeurtenissen, hadden we toch wat zenuwen, onterecht!!!
Gezinnen met kinderen kregen voorrang bij de check-in. 300 jaloerse blikken en 20 minuten later, zaten we in de grote gate-hal al te genieten van een deugddoend ontbijtje.
“Ceci n’est pas un avion”, met de Magritte naar Parijs. Opstijgen, 3x ademen, landen.
Charles De Gaule, van Margritte naar regelrechte Kafka. We moeten eerst door een uitgebreide politiecontrole gecrontroleerd worden, direct na het verlaten van het vliegtuig. Daarna moeten we ons melden aan de United Airlines balie.
Probleem 1: nergens staat aangegeven waar die zich bevindt. Vraag je het, dan moet je eerst naar “La deuxieme sortie” dan à droite, ou non, à gauche,…
Het komt erop neer dat er geen transit zone is. Je moet je gewoon terug aanmelden aan de algemene incheckbalie.
Probleem 2: daar eerst wat papieren invullen die recht geven op toegang tot de USA. Hiervoor hebben we nodig: een beambte, of nee twee, dan nog een supervisor die op zich nog eens gesuperviseerd wordt. Wanneer deze laatste dan ook nog eens op zijn klok kijkt en merkt dat het pauze is waarna hij zijn koffietje gaat slurpen, dan zijn ze allemaal het noorden kwijt.
Probleem 3: je mag niet boarden zolang er geen ICTS stickertje op je reispas kleeft. Nog eens papieren invullen? De veiligheidsbeambte weet het niet meer. Sven gaat dan maar op eigen initiatief naar nog een andere supervisor, die het gewoonweg zonder bijhorende vragen op Eline haar paspoort kleeft. Voor diegene die ook onze vorige blog volgden; Eline en luchthavenautoriteiten, dat is dan weer geen geslaagd huwelijk.
De vlucht verloopt zonder problemen. Onze meisjes krijgen steeds meer en meer “globetrotters” allures.

• 15 Juni 2016 - 08:05

An:

Wauwwww wat zijn jullie kids al groot geworden!!
    Super dat jullie weer kunnen genieten van een zalige reis.
    Ik hoop dat wanneer jullie terug zijn we nog eens kunnen afspreken zodat we nog eens dringend kunnen bijpraten.
    Geniet ervan mannekes ( en ik geniet mee bij het lezen van jullie blog echt super!)
    Xxx
    An

• 15 Juni 2016 - 08:45

Hilde:

Geniet van jullie reis!!

• 15 Juni 2016 - 11:15

Nadine:

Weer op wereldreis ? Voor hoelang ? EN de kinderen ? Spijbelen ?
    Geniet ervan - Fantastisch dat jullie dat weer doen.
    Dikke kussen aan allen
    Nadine

• 15 Juni 2016 - 11:18

Shari:

Super dat de heenreis vlot verlopen is!
    Geniet van elk moment!!!
    Huisje/vissen&Stella worden goed verwend!
    Van de tuin jammer genoeg nog maar weinig kunnen genieten met dit weer maar de plantjes hebben aan water geen tekort gehad :)
    Veel groetjes en tot snel!
    xxx

• 15 Juni 2016 - 13:54

Els:

Fijn dat ik ook ditmaal mee mag genieten van jullie reisverhalen... Have fun!!!
    els & co

• 15 Juni 2016 - 15:51

Katrien:

Dit wordt weer superleuk om te lezen en voor jullie weer een superreis. Geniet ervan!