Antelope Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu Antelope Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Familie Van Caimere - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Juli 2016 | Verenigde Staten, Page

25/06 Wederom ’s morgens reeds vertrokken tegen 7u15.3 uurtjes godverlaten Hway voor de boeg. De meisjes slapen door en Eline soest nog wat. We komen goed op tijd aan in Page, aan het Lake Powell. We boeken onze geleide wandeling doorheen de kloof, kunnen nog uitgebreid ontbijten en proberen een kampeerplaatsje in de buurt te reserveren. Hopeloos!! Alles blijkt volgeboekt. Tijd voor de wandeling. Onze symphatieke gids heet Dominic, of Dom. Een 22jarige Navajo Indiaan die zeer enthousiast vertelt over het ontstaan van de Antelope Canyon. Het eerste half uur verloopt wat stroef. Een buslading van wederom 60 boertige Aziaten verstopt de weg/ pad omdat ze werkelijk alles op de gevoelige plaat willen vastleggen. Tijd genoeg voor Dom om ons een uitgebreide uitleg te geven over de gevaren en geheimpjes van dit “wonder van de natuur”. Hij vraagt aan onze beperkte groep (14 pers) welke camera’s we hanteren. Stuk per stuk neemt hij deze vast en verandert de instelling zodat we de kleurpracht optimaal kunnen opslaan. Nikon, Canon, Iphone, reflex, ze passeren allemaal de revue.
Wanneer we aan de afdaling van de kloof beginnen, overvalt de schoonheid van dit natuurfenomeen ons meteen. Hier géén 50 tinten grijs maar wel honderden tinten wit-geel-oker-orange-rood. De lichtinval maakt dit plaatje compleet. Meter per meter dat we vorderen zijn er nieuwe schakkeringen en Dom,de gids, helpt ons nog een handje met de registratie hiervan. Onderweg worden de meisjes nog gestalkt door een Chinees madammeke, die hen opwacht en ongevraagd en ongegeneerd fotografeert (flashback van Bondi Beach), Dom springt waar kan in de bres en blokkeert meermaals haar lens af met zijn hand. Hij geeft haar ook duidelijk door, dat dit niet hoort. Na het verlaten van de kloof trakteert hij ons ook nog eens op enkele dino afdrukken. De meisjes zijn danig onder de indruk.
Richting Page toch maar eens binnenspringen op een camping. Deze hadden ons 3u geleden laten weten dat ze “full” waren, maar je weet maar nooit. Et voilà, tot ieders verbazing waren er nog genoeg plaatsen incl. water/el. en zwembad. De regeltjes om te reserveren zijn hier ondoorgrondelijk. Het is hier een leuke, levendige camping, vooral gevuld met Amerikanen die bovenop hun RV/bus of megacaravan ook nog eens een speedboot aankoppelen. Den Hervé lijkt wel ne mini. We doen nog een klein uitstapje naar Horseshoe Bend, een hoefijzervormige Canyon. Tijd voor enkele dagen natuurschoon weg van de beschaving. Bryce and Zion, here we come!!!

• 13 Juli 2016 - 11:47

Ellen: